Casio TE-2200
CASIO, producent van afrekensystemen heeft in meer dan 100 landen vele jaren praktijkervaring en is als geen ander in staat specifieke wensen te vertalen in een of meerdere modellen die bij uw onderneming past. De Japanse cultuur, de strenge productie controles en duurzaamheidtesten staan er borg voor dat ieder model er mooi gestileerd uitziet, bedieningsvriendelijk functioneert en van hoogstaand kwaliteitsniveau is. De TE-2200/TE-2400 modellen zijn voorzien van tekstschrijvende thermische printers, LCD display en een toetsenbord geschikt voor uw onderneming. Door het grote aanbod functies is ‘een programma op maat’ voor zowel Horeca als Retail te programmeren. Deze modellen zijn voorzien van de laatste technologische hoogstandjes en daar gaat u in uw onderneming uw voordeel mee doen!
Hardware 
De CASIO TE-2200 is standaard voorzien van twee thermische printers ieder met een 57,5 mm brede bonrol, geïntegreerd LCD verkoperdisplay en een numeriek klantendisplay. Het toetsenbord van de TE-2200 is uitgerust met normale toetsen waarvan 25 groepentoetsen (Retail).
Verkoper LCD display/ klantendisplay
Het geïntegreerde alfa numeriek LCD (5.2 inch) is informatief en heeft 3 lijnen informatie. Twee regels met verkoopinformatie en 1 regel met het te betalen bedrag. Het numeriek klantendisplay is draaibaar en in hoogte verstelbaar. De leesbaarheid van het display is aan te passen door de contrasttoetsen licht of donker te gebruiken.
Printer
Twee geïntegreerde printers, een printer voor de afgifte van de klantenbon en een printer voor weergave van alle transacties gedurende de dag ter controle, dragen bij aan een snelle afhandeling van de transacties. Met 14 regels per seconde worden bonnen en rapportages afgedrukt. Weergave van een beeldmerk of logo boven de klantenbon en vermelding van n.a.w. gegevens of watermerk draagt bij aan een verzorgde en duidelijke klantenbon.
Het drop-in principe, waarbij de thermische bonrol simpel weg in het bonrol compartiment gelegd wordt om vervolgens de printerdeksel te sluiten, geeft geen stress bij het wisselen van de bonrollen tijdens spitsuren bij het afrekenpunt.
Scanning
De mogelijkheid om prijzen, door het scannen van barcodes, te registreren is standaard mogelijk. Het scannen van barcodes geeft minder stress, meer snelheid en minder kans op fouten.
Randapparatuur
Communicatie poorten kunnen gebruikt worden om randapparatuur aan te sluiten. Een keuze kan gemaakt worden voor koppelingen met een thermische printer, computer, notaprinter, barcodescanner of modem.
Rapportagemogelijkheden
Alle geregistreerde artikelen of diensten, omzetbedragen etc. kunnen aan het einde van een periode verzameld worden en weergegeven in een rapport. Er zijn 3 perioden waarover een rapport gemaakt kan worden. De perioden zijn door de ondernemer zelf te bepalen en de keuze van lezen en wissen en de samenstelling van het rapport is programmeerbaar.
Individuele en samengestelde rapportages 
De rapportages zijn per onderwerp opvraagbaar of in een samengesteld rapport door een aantal individuele onderwerpen met elkaar te koppelen tot één rapport.
De inhoud van deze rapporten kan informatie bevatten over: Financiële informatie, transacties, groepen, verkochte artikelen, tafelanalyse per tafel of wijk, openstaande rekeningen, geld in lade rapport, hoofdgroepen, gescande artikelen etc. De informatie kan weergegeven worden per dag, maand of per willekeurige periode.
Back-up
Regelmatig worden de omschrijvingen en prijzen in de kassa gewijzigd zonder dit vast te leggen op een PC of ander medium. De optionele Compact Flash Card (CF) in de TE-2200 biedt hiervoor een uitkomst door op bepaalde tijden automatisch, zonder dat u daar iets van merkt, een kopie van uw programma en omzet te maken op de CF-card. In geval van calamiteiten is de TE-2200/TE-2400 na het inlezen van deze CF-card direct weer operationeel. De omzetgegevens kunnen op ieder gewenst moment gekopieerd worden naar de compact flash.
Geheugencapaciteit
Het geheugen van deze serie afrekensystemen is 512 Mb. Dit geheugen wordt gebruikt voor het maken van de programmatuur, de registratie van veel voorgeprogrammeerde of scanning artikelen, grote periodieke en/of samengestelde rapporten, omzetdetails per tafel/rekening, omzet per verkoper en het aantal tafels/rekeningen.
HELP
Centraal op de behuizing bevindt zich de die u kunt gebruiken om antwoord te krijgen op regelmatig gestelde vragen. Na het selecteren van een vraag van uw keuze krijgt u in de Nederlandse taal een korte beschrijving hoe te handelen.
Autorisatie medewerkers
Aan personeelsleden kunnen taken en verantwoordelijkheden toegewezen worden om alles binnen de onderneming volgens de procedures te laten verlopen. Wanneer het om taken gaat zoals, registreren, kasopmaak, uitbetalingen en uitlezen van vertrouwelijke rapportages op het afrekensysteem worden deze werkzaamheden toegewezen aan een bevoegd personeelslid.
Medewerkerwissel
Indien meerdere medewerkers gebruik maken van één afrekenpunt kan de situatie zich voordoen dat de transactie niet direct beëindigd kan worden en dreigt er filevorming bij de kassa te ontstaan. De ‘medewerker wisselfunctie’ kan dan uitkomst bieden. De niet beëindigde transactie wordt in de wacht gezet, zodat andere medewerkers kunnen registreren.
Tafel-/Rekeningregistratie
De registraties kunnen geboekt en bewaard worden op een tafel- of rekeningnummer. Iedere keer na ingaven van het tafelnummer verschijnt het opgebouwd saldo in het verkoperdisplay en nieuwe registraties kunnen eraan worden toegevoegd. Een gedetailleerde gastenbon met tafelnummer kan worden aangeboden om deze vervolgens definitief als betaald af te sluiten.
|